فیل اسپنسر می‌خواهد بازی‌های قدیمی اکتیویژن را با احترامی که شایسته‌اش هستند بازگرداند

مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، نمی‌خواهد بازی‌های قدیمی اکتیویژن (Activision) را فقط برای منافع مالی یا تبلیغ دروغین احیا کند.

فیل اسپنسر(Phil Spencer)، مدیرعامل ایکس‌باکس، در پادکست اخیر ایکس‌باکس در مورد برخی از برنامه‌های آینده خود صحبت کرد. او تأیید کرد که هیچ اثری از اکتیویژن بلیزارد در سال جاری به Game Pass نخواهد آمد، قطعا سال ۲۰۲۴ گزینه معقول‌تری است، زیرا دوران بتاها و اسکین‌های انحصاری Call of Duty در سایر پلتفرم‌ها به پایان رسیده است.

با توجه به تمام تبلیغاتی که برای احیای فرنچایزهای کلاسیکی مانند Guitar Hero و غیره انجام شده است، موضع اسپنسر در مورد این موضوع چیست؟ او گفت که تعداد فرنچایزها در سبد شرکت، به نوعی الهام بخش و ترسناک است.

احساس می کنم که ما باید یک متولی عالی برای محتوایی که لمس می‌کنیم باشیم. این‌ها خاطرای مردم روی پلتفرم‌های مختلف و برای دهه‌های مختلف هستند. من می‌خواهم مطمئن باشم که زمانی که به سراغ چیزی می‌رویم و از آن بازدید می‌کنیم، با تمام توانایی خود آن را احیا کنیم، نه فقط چیزی برای منافع مالی بسازیم یا ویژگی‌‌ای را در تبلیغات بگوییم و در محصول ارائه ندهیم.

اسپنسر اذعان کرد که ایکس باکس کارش را به خوبی انجام داده است، اما «در بررسی فرنچایزهای خود و بازبینی آن‌ها عالی عمل نکرده. او اضافه کرد:

اما می‌دانید، من در مورد چیزهایی مانند Hexen شوخی می‌کنم فقط به این دلیل که یادم می‌آید آن را در کودکی بازی می‌کردم. من هیچ برنامه ای برای آن ندارم، اما فکر می‌کنم وقتی به تمام فرنچایزهایی که تحت مالکیت بخشی از تیم‌های ما هستند نگاه می‌کنید، فرصتی برای بازگشت خواهند داشت.

اگر استودیوهایی وجود داشته باشند که بخواهند بازی‌های کلاسیک را بازبینی کنند، اسپنسر از آن‌ها حمایت می‌کند، اگرچه اجباری نیست. او فکر می‌کند که گنجینه‌ای شگفت‌انگیز از چیزهایی وجود دارد که می توانند آن‌ها را بازسازی کنند.

اسپنسر شخصاً بیشتر به بازی‌های ماجراجویی مانند King’s Quest و Zork علاقه دارد. با این حال، در مورد بازی‌های کلاسیک‌، او اعتقاد دارد مهم‌ترین چیز این است که با احترامی که شایسته آن‌هاست رفتار کنند و آن‌ها را به راهی برای کسب سود تبدیل نکنند.

منبع : gamefa.com