۵۹ درصد از توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و مدیریت را عامل وضعیت بد صنعت بازی می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از توسعه‌دهندگان، مدیریت و سرمایه‌گذاران را مقصر وضعیت نامطلوب صنعت بازی قلمداد می‌کنند.

صنعت بازی در حال گذراندن دوره‌ای از فراز و نشیب‌های مختلف است. در حالی که بازی‌های منتشر شده در سال‌های اخیر اغلب خوب ظاهر شده‌اند، اما اخراج‌ها، شرایط بد کاری و سایر مشکلات گریبانگیر این صنعت شده است.

از سوی دیگر، شکست‌های عناوینی مانند Suicide Squad: Kill the Justice League، تمرکز بر روی بازی‌های سرویس محور و اخراج‌های دسته جمعی کارکنان این مشکلات را در کانون توجه قرار داده است. در یک نظرسنجی جدید، توسعه‌دهندگان بازی اعلام کردند که وضعیت این صنعت باید تغییر کند. این توسعه‌دهندگان یک باور مشترک را نشان می‌دهند. اگر این مشکلات از کنترل خارج شوند، ممکن است صنعت بازی به سمت آینده‌ای بدتر پیش برود.

در این نظرسنجی سعی شد از توسعه‌دهندگان بازی در مورد شرایط فعلی صنعت در رابطه با اخراج‌ها و مشکلات مالی سوال شود. این نظرسنجی حدود ۶۰۰ توسعه‌دهنده را در نظر گرفته است که ۵۹ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که صنعت بازی در وضعیت ضعیف یا بسیار ضعیفی قرار دارد. همچنین ۲۶ درصد وضعیت را طبیعی و ۱۳ درصد وضعیت فعلی صنعت بازی را خوب دانسته‌اند.

۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز معتقدند شرایط به همین شکل ادامه خواهد داشت و ۱۹ درصد نیز اعتقاد دارند که هنوز شرایط بدتری در راه است. این توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و مدیریت را مقصر آشفتگی فعلی می‌دانند.

علاوه بر این، عواملی مانند رقابت فعلی در صنعت، هزینه‌های توسعه بازی و عدم وجود نوآوری به عنوان عوامل ضعیف شدن صنعت بازی ذکر شده است.

در طی یک سال اخیر، بازی‌های مختلفی لغو شده‌اند و حتی استودیوهای مشهور نیز دیگر از خطر اخراج یا تعطیلی در امان نیستند. استودیوهایی مانند Tango Gameworks، Arkane Austin، Volition، Pieces Interactive و چندین استودیوی دیگر در یک سال گذشته تعطیل شده‌اند.

در مجموع، اکثر توسعه‌دهندگان از مسیر فعلی بازی چندان راضی نیستند. در حالی که برخی به آینده بهتر خوشبین و امیدوار هستند، اکثر کارشناسان به خوبی از چالش‌های فعلی که این صنعت با آن مواجه است، آگاهی دارند.

هالک ایرانیBHAALThe World EnderSpider-ManA.OffAmir.M.Bingجان قماربازbrother of deatho0ashil0oLove Gamesnowgirl
منبع : gamefa.com