استودیوی سازنده Dreams و LittleBigPlanet حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کارمندان خود را اخراج میکند
استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule)، توسعهدهنده عناوین Dreams و LittleBigPlanet، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج میکند. با گیمفا همراه باشید.
GLHF Sports Illustrated میگوید که استودیوی مذکور امروز یک جلسه داخلی برگزار کرده و به کارکنان گفته که قصد دارد حدود ۲۰ نفر از ۱۳۵ کارمند خود را اخراج کند.
این خبر یک ماه پس از پایان پشتیبانی مدیا مولکول از عنوان Dreams منتشر میشود که در آوریل ۲۰۱۹ و قبل از عرضه رسمی در فوریه ۲۰۲۰، در فاز دسترسی زودهنگام قرار گرفت.
در مقالهای که اوایل سال جاری در وبسایت رسمی بازی منتشر شد، استودیو توضیح داد که «تصمیم دشواری برای توقف پشتیبانی زنده از Dreams پس از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) گرفته تا تمام تمرکز خود را به یک پروژه جدید و هیجانانگیز معطوف کند».
بازیکنان هنوز هم قادر به بازی، ساخت و اشتراکگذاری محتوا هستند، اما هیچ بهروزرسانی دیگری دریافت نخواهند کرد. اخراج کارکنان مدیا مولکول جدیدترین مورد از سلسله اخراجهای گستردهای است که در سراسر صنعت بازی و طی سال جاری انجام شده.
اوایل این ماه گزارش شد که تلتیل گیمز (Telltale Games) تعدادی از کارمندان خود را اخراج میکند و Team17 در حال برنامهریزی تعدیل نیروی «قابل توجه» به عنوان بخشی از پروژه بازسازی شرکت است. ماه گذشته نیز اعلام شد که اپیک گیمز (Epic Games) 16 درصد از کارکنان خود را که شامل «حدود ۸۳۰ کارمند» میشود، اخراج خواهد کرد.
اوایل سال جاری، مایکروسافت (Microsoft) برنامههای خود را برای اخراج تقریباً ۱۰۰۰۰ کارمند، از جمله کارکنان بخش ایکس باکس (Xbox) و بتسدا (Bethesda) تأیید نمود.
سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) همچنین در ماه جولای اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند. مدیرعامل سیدی پراجکت، آدام کیسینسکی (Adam Kiciński)، اظهار داشت که این شرکت میخواهد «تیمهایی چابکتر و موثرتر» داشته باشد.
اخراجها اخیراً در تعدادی دیگر از شرکتها از جمله بایوور (Bioware)، کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، بلیزارد (Blizzard)، یونیتی (Unity)، رایوت گیمز (Riot Games) و تیم سازنده The Callisto Protocol، یعنی Striking Distance نیز رخ داده است.
نظر شما در این باره چیست؟