ایکس باکس می‌خواهد بازی‌ها و خدمات خود را به تمام نمایشگرها و پلتفرم‌ها بیاورد

ایکس باکس (Xbox) به دنبال آن است که اشتراک گیم پس (Game Pass) و بازی‌هایش را حتی به پلتفرم‌های رقیب مانند پلی استیشن (PlayStation) و نینتندو (Nintendo) بیاورد.

مایکروسافت (Microsoft) مشتاق است سرویس اشتراکی گیم پس را با آوردن آن به دستگاه‌های جدیدتر، بیش از پیش گسترش دهد. تیم استوارت (Tim Stuart)، مدیر ارشد مالی ایکس باکس، طی سخنرانی خود در اجلاس Wells Fargo TMT اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد عناوین فرست پارتی خود را به «هر پلتفرم و نمایشگری که می‌توان با استفاده از آن‌ها بازی کرد»، از جمله دستگاه‌های رقیب مانند پلی استیشن و کنسول‌های نینتندو، بیاورد.

استوارت (از طریق GameSpot) گفت:

این مسئله به معنای تغییر در استراتژی‌ها است. در اینجا چیزی را به طور گسترده اعلام نمی‌کنیم، اما ماموریت ما این است که تجربیات فرست پارتی [و] خدمات اشتراک خود را به «هر پلتفرم و نمایشگری که می‌توان با استفاده از آن‌ها بازی کرد»، بیاوریم. این یعنی تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های تلفن همراه، یعنی پلتفرم‌هایی که ما در گذشته به عنوان رقبایی مانند پلی استیشن و نینتندو به آن‌ها نگاه می‌کردیم.

در حالی که ایکس باکس مشتاق است مخاطبان سرویس اشتراکی خود را با آوردن آن به پلتفرم‌های رقیب افزایش دهد، جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل سابق پلی استیشن، کاملاً در برابر این ایده مقاومت نشان داده است. در ماه سپتامبر، رایان از گیم پس به عنوان «مخرب ارزش‌ نه تنها برای بازی‌ها، بلکه برای کل صنعت» یاد کرد. رایان گفت که مایکروسافت خریدهای بزرگی انجام می‌دهد زیرا رویکرد اولیه آن با گیم پس «به هیچ وجه کار نمی‌کند».

مایکروسافت قبلاً در مورد آوردن گیم پس به نینتندو سوییچ صحبت کرده بود و شایعات در گذشته حاکی از آن بودند که این شرکت در حال مذاکره با نینتندو برای توسعه سرویس اشتراکی مذکور است. شرکت مورد بحث ما هنوز سرویس خود را به این پلتفرم ارائه نکرده و یک منبع داخلی نشان می‌دهد که ما نباید انتظار داشته باشیم که به این زودی شاهد وقوع آن باشیم.


نظر شما در این باره چیست؟

人Acker益man人DARKSIRENbehzadn10farshadxv-alkalineBehzaadPop_StarMinecrosoftNahآقای پلاستیکmeysambRebel2292SUBGIo0ashil0oیه گیمر سادهCambyses The ThirdJavadHaj_HosseinshTahaicmore
منبع : gamefa.com