بازی Lords of the Fallen 2023 پرهزینهترین پروژه CI Games بوده است
شرطبندی کمپانی سی ای گیمز (CI Games) با Lords of the Fallen جواب داد و ثابت کرد که هنوز در بازار برای بازیهای AA جایی وجود دارد.
طبق گزارش Game World Observer، مدیر امور مالی سی ای گیمز ( CI Games) هزینه ساخت بازی Lords of the Fallen را به شرح زیر اعلام کرد:
- هزینه توسعه: 42.2 میلیون دلار
- هزینه بازاریابی: 19.3 میلیون دلار
- سایر هزینههای تولید: ۵.۱ میلیون دلار
در مجموع، بازی Lords of the Fallen برای CI Games حدود ۶۶.۶ میلیون دلار هزینه داشت که این گران ترین بازی شرکت لهستانی در تاریخ ۲۰ ساله خود است.
شرط بندی سیآی گیمز روی Lords of the Fallen شامل تأسیس یک استودیوی بازیسازی جدید به نام هکسورکس (Hexworks) برای ساخت بازی بر اساس چشم انداز خود بود، پس از اینکه از Deck13، سازنده نسخه ۲۰۱۴ بازی، خواستند روی یک پروژه جدید به نام The Surge کار کنند.
بازی The Lords of the Fallen 2014 اثر استودیوی دک ۱۳ ( Deck13) در عرض هفت ماه ۹۰۰,۰۰۰ نسخه فروخت. اما Lords of the Fallen جدید از هکس ورکس در ده روز اول خود ۱ میلیون نسخه فروش داشته است. بردریک همچنین فاش کرد که ۵۴ درصد از این فروش روی کنسولها انجام شده است.
همچنین، Lords of the Fallen در پلتفرم های مختلف نقدهای متوسط تا خوبی را دریافت کرد. این بازی دارای امتیاز متاکریتیک ۷۱ در پلی استیشن ۵ و ۵۹ درصد امتیاز مثبت در Steam از مجموع ۱۳,۰۰۰ بررسی است.
Lords of the Fallen همچنین با بسیاری از باگ ها و مشکلات اولیه منتشر شد. البته اوج همهگیری ویروس کرونا باعث شد که توسعه بسیاری از بازیهای که امروزه منتشر میشوند با اختلال مواجه شود. کمپانی سیآی گیمز همچنین متعهد به رفع این مشکلات شده است.
با این حال، به دلیل انتظارات کمتر برای یک بازی AA از یک ناشر کمتر شناخته شده، طرفداران ممکن است بیشتر مایل به پذیرش استانداردهای پایینتر برای Lords of the Fallen بوده باشند. به طرز جالبی، این به نفع بازی تمام شد، زیرا گیمرها مشتاق بودند بدون توجه به کیفیت، بازی سولزلایک دیگری را بخرند. SteamDB همچنین نشان داد که این بازی محبوبیت خود را ثابت کرده است، زیرا نشان دهنده اوج ۴۳,۰۰۰ بازیکن همزمان است.
این نشانه مثبتی برای سازندگان است که دو بازی دیگر را در دست توسعه برای پنج سال آینده معرفی کردهاند. چند سال پیش، به نظر میرسید بازی های ویدیویی میانرده مردهاند و نمیتوانند با بازی های مستقل از یک طرف و بازی های AAA با بودجه بالا از طرف دیگر رقابت کنند. هکس ورکس ثابت کرد که اگر سازنده همه عناصر را متعادل کند، همچنان جایی برای بازی های AA در بازار وجود خواهد داشت.