خالق Bayonetta: کار کردن با کوجیما و یوکو تارو فاجعهبار خواهد بود
طی آخرین ویدیویی که از هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، خالق Bayonetta، در کانال یوتوبش پخش شد، او اعلام کرد که کار کردن با سازندههای شرقی مانند کوجیما، فاجعهبار خواهد بود.
از دیدگاه او کار کردن چند غول قدرتمند بازیسازی در کنار یکدیگر به طور قطع فاجعهبار خواهد بود. اینکه هر یکی از این اشخاص متفکر و خلاق بخواهند با کمک یکدیگر پروژهای را تولید کنند، شاید روی کاغد ایدهای جذاب باشد، اما هنگام عملی کردن آن با چالشهای بزرگی روبهرو خواهند شد.
دو بازیساز توانا با شخصیتهایی متفاوت و ایدههای مجزا، به طور قطع به مشکل خواهند خورد چرا که در نهایت تفکر هر یک از آنها برای بازی با دیگری برخورد خواهد کرد و نتیجه جذابی به همراه نخواهد داشت.
سپس کامیا از مثال قدیمی آشپز که دو تا شد، استفاده کرد که در نهایت باعث میشود با بازی خام و از هم گسستهای روبهرو باشیم. از دیدگاه او، یک بازی موفق باید با رهبری و دیدگاه یک شخص ساخته شود و تمامی عناصر بازی بر مدار ایدهپردازی یک کارگردان قدرتمند چرخش داشته باشد.
در نهایت از یک ضرب المثل ژاپنی نیز استفاده کرد که میگوید: «اگر یک کشتی چند ناخدا داشته باشد در نهایت به صخره خواهد خورد.»
کیمایا در این ویدیو درباره آیندهی سری Bayonetta نیز صحبت کرده بود که میتوانید صحبتهای او را از اینجا مطالعه کنید.
کامیا اوایل امسال استودیوی پلتنیومگیمز (PlatinumGames) را ترک کرد و گفت که این کار برای او، تصمیمی راحت نبود. از کارنامه کاری هیدکی کامیا میتوان به Resident Evil 2 و Devil May Cry، زمانی که در Capcom فعالیت داشت اشاره کرد. اما اثری که او تماما وظیفه خلق آن را به عهده داشت، Bayonetta بود که در نهایت به یکی از موفقترینهای ژانر خود تبدیل شد.