خالق Elden Ring در مورد بازیهای آینده FromSoftware صحبت میکند
هیدتاکا میازاکی، خالق Elden Ring و مدیرعامل FromSoftware، در مصاحبۀ جدید خود با وبسایت Gamespot، پیرامون بازیهای آیندۀ این استودیو و مسیر پیش روی آن صحبت میکند.
در ادامه بخشی از مصاحبه را مطالعه میکنید:
سوال اول: ساخت بازیهای جهان باز یک چالش بزرگ است و استودیو را به شدت درگیر میکند. آیا از این به بعد ساختار «جهان باز» مبنای شما برای ساخت پروژههای آینده محسوب میشود؟ آیا در آینده به ساختار خطی و تجربههای متمرکزتر باز خواهید گشت؟
نمیتوانم بگویم که ساختار «جهان باز» یک مبنا یا استاندارد برای استودیو خواهد شد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودم، ما کارگردانان و طراحان زیادی داریم که طی این سالها پخته شدهاند و رشد پیدا کردهاند، بنابراین میخواهیم در رابطه با بازیهای آینده ذهنی باز و نوآورانه داشته باشیم. در حال حاضر نمیتوانم چیزی بگویم، اما احتمالاً وقتی رونماییهای آیندۀ FromSoftware را ببینید، به این مصاحبه نگاهی خواهید انداخت و با خود میگوید: «آها، پس منظور او این بود».
سوال دوم: هر عرضۀ جدید از استودیو، شانسی تازه برای تکامل یافتن است، اما گاهی اوقات میشنویم که FromSoftware تنها به عنوان تیمی مطرح میشود که بازیهای سخت تولید میکند. در حال حاضر، برداشت شما از هویت استودیو چیست و FromSoftware را چگونه میبینید؟
توصیف فصل بعدی FromSoftware در یک کلمه سخت است، اما اگر بخواهم انجامش بدهم باید بگویم که «ارزش» و چگونگی خلق «ارزش» بهترین شیوۀ توصیف است. مفاهیمی مانند فانتزی، ستینگ جهان، چالش و حس پیروزی بر چالش بیش از هر چیز با ارزشهای شخصی من گره خورده بودند تا این که ارزش کل استودیوی FromSoftware باشند.
این طراحان و کارگردانان جدید که در حال هدایت پروژههای بعدی هستند و من آنها را استعدادهای داخلی استودیو میدانم، ممکن است دقیقاً چنین ارزشهایی نداشته باشند. در حال حاضر نمیخواهم چیزی بگویم و به رویکردی متعهد شوم، زیرا این باعث میشود دست آنها برای خلق پروژههای تازه و نوآورانه بسته شود.
برای آیندۀ نزدیک، فکر میکنم بازخورد طرفدارانمان به بازیها و میزان اعتمادی که به ما دارند، زمینهساز فرصتی بوده تا ارزشهای گوناگون و مختلفی را برای آنها خلق کنیم. فکر میکنم وظیفۀ ما در حال حاضر این است که به انتظارات و اعتماد طرفداران خیانت نکنیم.
سوال سوم: شما در Elden Ring موفق شدید تا حس ماجراجویی و پیروزی بر یک چالش را به وجود بیاورید. آیا فکر میکنید این دو المان در آینده نیز تمرکز شما خواهد بود یا این که ایدهها و تمهای جدیدی را برای پروژههای آینده در ذهن دارید؟
از سمتی، من معمولاً همزمان روی چند پروژه کار میکنم یا روی چندین بازی نظارت دارم، بنابراین درجۀ سختی و حس پیروز شدن بر چالشها همیشه هستۀ اصلی کارگردانی و فلسفۀ طراحی بازی در پروژههای تحت رهبری من باقی خواهد ماند. اما برای بازیهای در دست ساخت دیگر، ممکن است تمها و المانهای هستهای دیگر مطرح شوند که در آینده میتوانم با جزئیات بیشتری حول آن صحبت کنم.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree در تاریخ ۲۱ ژوئن (۱ تیر) امسال برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس/اس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC منتشر خواهد شد.