سونی در واکنش به افزایش قیمت PS Plus: می‌خواهیم سرویس خود را بهتر کنیم

در ماه آگوست، سونی (Sony) یک افزایش قیمت را برای تمام سطوح پلی استیشن پلاس (PS Plus) اعلام کرد. طبیعتاً، این خبر اصلاً مورد استقبال مشترکین قرار نگرفت. با گیمفا همراه باشید.

حتی اکنون، پس از گذشت ماه‌ها، افزایش قیمت یاد شده موضوع حساسی به شمار می‌رود، به خصوص که می‌توانید استدلال کنید کیفیت کلی پلی استیشن پلاس، از نظر ارائه بازی از آن زمان بهبود نیافته است. افزایش قیمت مورد بحث در ماه سپتامبر اجرایی شد.

اما برداشت سونی در مورد این وضعیت چیست؟ خب، در مصاحبه‌ای جدید، اریک لمپل (Eric Lempel)، مدیر اجرایی پلی استیشن، درجاتی از بینش را ارائه می‌دهد. نشریه Barron’s مستقیماً از لمپل در مورد انتقاد مصرف‌کنندگان به افزایش قیمت فوق‌الذکر می‌پرسد و او پاسخ می‌دهد:

ما می‌خواهیم پلی استیشن پلاس را عالی کنیم. با راه‌اندازی مجدد این سرویس در سال گذشته و معرفی سطوح جدید آن، بسیاری از مصرف‌کنندگان متوجه شده‌اند که پلی استیشن ۵ ارزش زیادی دارد.

این پاسخ کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما لمپل ادامه می‌دهد:

مانند هر چیز دیگری در جهان، ما باید به قیمت‌گذاری خود نگاه کنیم و خود را با شرایط بازار تطبیق دهیم.

لمپل سپس به تلاش و زمینه‌سازی برای توجیه این تصمیم ادامه می‌دهد و می‌گوید:

خوشحالم که بگویم برخلاف بسیاری از سرویس‌های اشتراکی دیگر، ما در سال‌های گذشته به قیمت‌گذاری پلی استیشن پلاس برای ۸۵ درصد جهان دست نزده‌ایم. بنابراین، این اولین باری است که ما چنین کاری را انجام می‌دهیم.

صرفاً از منظر تجاری، می‌توانیم درک کنیم که چرا سونی می‌خواهد از پلی استیشن پلاس درآمد بیشتری کسب کند. گزارش‌های اخیر قویاً حاکی از آن هستند که تعداد اشتراک‌های خریداری شده به طور قابل توجه‌ای کاهش یافته‌اند، به طوری که پلی استیشن پلاس سال‌ها است که در حدود ۵۰ میلیون مشترک گیر کرده. سرویس اشتراکی مایکروسافت، یعنی گیم پس (Game Pass) نیز در وضعیت تقریباً مشابه‌ای به سر می‌برد.


اما نظر شما در مورد افزایش قیمت پلی استیشن پلاس چیست؟ به نظر شما آیا سونی تلاش خواهد کرد تا این سرویس را به طور کلی بهبود ببخشد؟ یا لمپل فقط صحبت‌های معمول روابط عمومی را به ما تحویل می‌دهد؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع : gamefa.com