ظاهراً استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن از تمرکز سونی بر روی عناوین سرویس محور ناراحت هستند

به نظر می‌رسد که استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن از جهت گیری سونی و تمرکز آن بر روی بازی‌های سرویس محور ناراحت هستند.

دیوید جفی (David Jaffe)، خالق سری بازی‌های God of War، با انتشار ویدیوی جدیدی در یوتیوب اظهار داشت که از برخی منابع شنیده است که استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن از مسیر سونی و تمرکز آن بر روی عناوین سرویس محور ابراز نارضایتی کرده‌اند.

به گفته‌ی دیوید جفی، جیم رایان (Jim Ryan)، رییس پلی استیشن، متقاعد شده بود که عناوین سرویس محور آینده صنعت بازی هستند و استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن را برای کار بر روی آن‌ها انتخاب کرد، اما استودیوها از این مسیر جدید ناراضی بودند. علاوه بر این، وی اشاره کرد که شایعات لغو بازی چندنفره The Last of Us باعث ناراحتی بسیاری از استودیوهای پلی استیشن شده و در نتیجه آشفتگی داخلی را در پی داشته است.

منابع جفی به او گفتند که سونی تمام تقصیرها را به گردن تهیه کننده Connie Booth انداخت و او را به همراه اکثریت قریب به اتفاق افرادی که زیر نظر او کار می کردند، اخراج کرد. علاوه بر این، وی اشاره کرد که هرمن هالست (Herman Hulst)، رییس استودیوهای پلی استیشن، طرفدار حذف کردن تمام استودیوهای ژاپنی است. او همچنین خاطرنشان کرد که مخاطب او از طرفداران هولست نیست.

در میان آشفتگی داخلی ادعا شده در استودیوهای پلی استیشن، در مدت اخیر گزارش‌هایی از اخراج‌های متعدد در پلی استیشن منتشر شده است. با توجه به پست‌های منتشر شده در صفحه‌ی لینکدین دانیل بلمار (Daniel Bellemare)، که یک طراح ارشد در پروژه‌ای معرفی شده در پلی‌استیشن بود و همچنین صفحه‌ی لینکدین مت بارنی (Matt Barney)، که یک استخدام‌کننده فنی ارشد در پلی‌استیشن بوده است، چندین کارمند در بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تحت موج اخیر اخراج‌ها قرار گرفته‌اند.

این سومین موج گزارش شده از اخراج کارکنان پلی استیشن است. اخیراً در پروفایل لینکدین Macauley Hopper، هماهنگ‌کننده بخش تولیدات ناتی داگ و Markos Orfanos، تستر کنترل کیفیت در ناتی داگ، اشاره شده که این استودیوی فرست پارتی سونی برخی از کارکنان قراردادی خود را اخراج کرده است. Orfanos به عنوان بخشی از تیم کنترل کیفیت محیط پیش‌زمینه در ناتی داگ روی یک پروژه چند نفره در حال توسعه کار کرده بود که احتمالاً بازی چند نفره The Last of Us باشد. پیش از این در ماه می سال جاری میلادی، جان بوربا (John Borba) هماهنگ‌کننده سابق پروژه در بخش Visual Arts پلی استیشن، با انتشار پستی اعلام کرد که استودیو در نتیجه یک تغییر بزرگ در ساخت یک بازی چند نفره AAA که روی آن کار می‌کرد، چند کارمند را اخراج نموده و او از جمله افرادی بود که برای حمایت از نیازهای جدید بودجه اخراج شده است.


منبع: Twistedvoxel

منبع : gamefa.com