مدیرعامل Nvidia به قابلیت تولید اشیای درون بازی با هوش مصنوعی در DLSS4 اشاره کرد

شرکت Nvidia می‌خواهد در قالب DLSS 4، از هوش مصنوعی در تولید اشیای درون بازی استفاده کند.

با حضور شرکت‌های بزرگی مانند Embracer Group و Ubisoft در این عرصه، زمینه‌ سلطه‌ هوش مصنوعی بر توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی در حال فراهم شدن است.

شرکت Nvidia به‌ عنوان بازیگری کلیدی در این حوزه، به لطف تخصص خود در هوش مصنوعی، به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده است. این کمپانی توانسته با فناوری DLSS به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد، اما در مصاحبه‌ای جدید، از قابلیت‌های هیجان‌انگیزتری نیز پرده برداشته. در این مصاحبه، یک دید کلی از آنچه DLSS 4 به ارمغان خواهد آورد، ارائه می‌شود.

مدیرعامل Nvidia، جنسن هوانگ (Jensen Huang)، در مصاحبه‌ای طی نمایشگاه Computex 2024، در پاسخ به سوالی پیرامون آینده‌ی DLSS، اظهار داشت که در آینده شاهد اشیاء و بافت‌هایی خواهیم بود که به طور کامل با هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

هوانگ اضافه کرد که شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) نیز منحصراً با استفاده از هوش مصنوعی، مشابه دمو‌ی Nvidia ACE، ساخته خواهند شد. در همین حال، استفاده از DLSS برای تولید بیلد‌های درون بازی، عملکرد بازی را بهبود می‌بخشد.

هوانگ همچنین بیان کرد که او تصور می‌کند DLSS به همان شکلی که در حال حاضر فریم تولید می‌کند، به صورت مستقل بافت و اشیاء تولید خواهد کرد که منجر به بهبود کیفیت خواهد شد. این نسل جدید از فناوری DLSS ممکن است چندان هم دور از دسترس نباشد. Nvidia هم‌اکنون در حال توسعه‌ی راه‌حلی جدید برای فشرده‌سازی بافت‌هاست تا کیفیت آن‌ها را به طور قابل توجه‌ای بهبود بخشد و در عین حال، همان میزان مورد نیاز VRAM را در بازی‌های فعلی حفظ کند.

مدیرعامل Nvidia در این مصاحبه همچنین حول شخصیت‌های NPC صحبت کرد. او با مثال زدن یک بازی ویدیویی، از وجود شش شخصیت صحبت کرد که دو تا از آن‌ها می‌توانند واقعی باشند، در حالی که هوش مصنوعی چهار شخصیت دیگر را تولید می‌کند.

با این حال، این نوع فناوری فشار بیشتری بر کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX وارد خواهد کرد. بر اساس این چشم‌انداز، باید انتظار جهشی در عملکرد کلی این کارت‌ گرافیک‌ها داشته باشیم.

گیمرِ روان شناسThe World EnderMeafana🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉ollieAlireza(در انتظار gta6)BrainiacHELLO.BROTHERSهالک ایرانیParsa_Alex_بدون‍ تعصبAMIR 007
منبع : gamefa.com