معرفی آپشن های سورن پلاس جدید ایران خودرو با استاندارد ۸۵ گانه

ایران خودرو عرضه سورن + جدید مطابق با استاندارد ۸۵ گانه را تایید کرده است. در ادامه امکانات و آپشن های نسخه جدید سورن پلاس را مشاهده کنید.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل از عرضه سورن پلاس جدید با امکانات بیشتر نسبت به گذشته در نیمه دوم سال جاری خبر داد. این خودروساز داخلی اعلام کرد که این نسخه را جهت همگامی با استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروهای داخلی در دستور کار قرار داده است تا دیگر مانعی برای عرضه این محصول در بازار کشور وجود نداشته باشد. در ادامه امکانات و آپشن های در نظر گرفته شده برای سورن پلاس جدید را مرور می‌کنیم که بر اساس جدیدترین اخبار خودرو از آن‌ها اطلاع پیدا کرده‌ایم.

آپشن ها و امکانات سورن پلاس جدید

معرفی آپشن های سورن پلاس جدید 85 گانه

سورن + حالا با سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده جدیدی در دسترس قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کشش (TCS) که جزو امکانات ضروری این روزها هستند، به این سدان تولید داخل اضافه شده‌اند. کنترل پایداری پس از تشخیص سرعت و زاویه فرمان ماشین با اعمال نیرو ترمز از واژگونی و انحراف خودرو جلوگیری می‌کند. کنترل کشش هرزگردی چرخ‌ها در جاده‌های لغزنده یا هنگام شروع حرکت را تحت کنترل در می‌آورد.

سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HSA) هم در نسخه جدید سورن پلاس پیاده‌سازی شده که با ترمزگیری خودکار به حرکت مجدد در سربالایی کمک می‌کند. ترمز اضطراری خودکار (EBA) قابلیت جدید دیگر این خودرو است که با افزایش شدت ترمز، توقف خودرو در مواقع اضطراری را آسان‌تر می‌کند. همچنین سیستم رصد باد تایرها (TPMS) در اختیار راننده قرار خواهد گرفت تا بلافاصله از کاهش باد تایر آگاه شود و نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

آپشن دیگری که طبق استانداردهای ۸۵ گانه برای محصولات دستی اجباری شده و در همین راستا سورن پلاس از آن بهره می‌برد، نشانگر تعویض دنده (GSI) است. این سیستم وظیفه نمایش دنده درگیر در لحظه و اعلام زمان مناسب تعویض دنده را بر عهده دارد و راننده در صورت استفاده درست از آن، سواری روان‌تر و مصرف سوخت بهینه‌را تجربه خواهد کرد.

در نمای بیرونی سدان ایران خودرو هم تغییراتی بر اساس استانداردها صورت گرفته. حالا قطعه جدیدی زیر سپر جلو به کار رفته است که با هدایت عابر به سمت کاپوت می‌تواند در حفظ ایمنی عابران تاثیرگذار باشد. در واقع گفته شده که این یکی از الزامات عرضه خودرو در بازار اروپا است که شرکت‌های خودروسازی موظفند آن را رعایت کنند. در اقدامی دیگر برای حفظ ایمنی عابران پیاده، بکسل‌بند به پشت سپر جلو منتقل شده تا حین تصادف آسیبی به عابر وارد نکند. ایران خودرو پنل افقی باریکی را که در ناحیه کناری سمند و سورن نصب می‌کرد از سورن پلاس جدید حذف کرده و در کنار این، در ناحیه عقب دی‌لایت یا همان چراغ روشنایی روز به کار برده است.

منبع : gadgetnews.net