مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و ۱۲ الهام گرفته است

کارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard طی مصاحبه‌ای اطلاعات بیشتری از این اثر اکشن نقش‌آفرینی را به اشتراک گذاشته است.

اگرچه فرنچایز Dragon Age کار خود را به عنوان یک اثر CRPG آغاز کرد، اما با گذشت زمان بازی‌های بعدی این سری به یک تجربه اکشن محور تبدیل شدند و به نظر می‌رسد Dragon Age: The Veilguard نیز این رویکرد را حفظ خواهد کرد. در همین راستا، مبارزات بازی جدید این مجموعه به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسخه‌های Origins یا Inquisition روی اکشن بیشتر متمرکز خواهد بود که به مکانیزم‌های پیشرفت آن مربوط می‌شود.

Corinne Busche، کارگردان Dragon Age: The Veilguard، در مصاحبه‌ای با وبسایت RPG Site پیرامون مکانیک‌های پیشرفت و ارتقای بازی صحبت کرد. وی توضیح داد که این نسخه دارای یک درخت مهارت بزرگ است که البته این درخت نیز بر اساس کلاسی که بازی می‌کنید، تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، گزینه‌ها و مسیرهای پیشرفت بیشتری در قالب تخصص‌ها وجود دارند که هر کلاس دارای چندین مورد است.

به گفته‌ی این کارگردان، مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard به شدت تحت تاثیر بازی‌های Final Fantasy 10 و Final Fantasy 12 قرار گرفته است که این دو اثر جزو بازی‌های مورد علاقه‌ی او به حساب می‌آیند. Busche می‌گوید اگرچه گزینه‌های پیشرفت واقعی از نظر ماهیت مشابه Final Fantasy 10 هستند، اما از نظر نحوه ارائه بیشتر به مکانیزم Sphere Grid بازی Final Fantasy 10 شباهت دارند.

وی در ادامه اظهار داشت:

علاوه بر تخصص‌ها، درخت مهارت هر کلاس نیز به سه دسته تقسیم می‌شود که هر کدام به انواع مختلف مهارت‌ها و بخش‌های باز شده مربوط می‌شوند.

این بخش علاوه بر تخصص‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، در مورد کلاس Warrior، شما بخشی دارید که بیشتر دفاع محور، بخشی که بیشتر سلاح محور و بخشی که بیشتر توانایی (Ability) محور است. بنابراین کاری که ممکن است برای رسیدن تخصص Reaper انجام دهید،این است که به جای اینکه از طریق دفاع کردن به Reaper بروید، از طریق Ablity به آن بروید.

هر یک از همراهان بازیکن مهارت‌های منحصر به فرد خود را نیز خواهند داشت، اما کارگردان می‌گوید که گزینه‌های کمتری در این بازی ارائه می‌شود تا بازیکن را تحت تأثیر قرار ندهد و تمرکز بر روی ایجاد تغییرات مکانیکی در توانایی‌های اصلی همراهان است.

Busche همچنین فاش کرد که این بازی دارای سطح ۵۰ خواهد بود و بازیکنان می‌توانند آزادانه به درخت مهارت خود بپردازند و هدف آن این است که بسیار بازیکن پسند باشد.

بازی Dragon Age: The Veilguard در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

DARKSIRENپروفسور بی سوادloghainSeraHELLO.BROTHERSجان قماربازKiomarsalinero son of vAQUARIUSmilad saAhmad_bk
منبع : gamefa.com