ناشر GTA 6: قیمت بازیهای ویدیویی نسبت به چیزی که ارائه میدهند بسیار پایین است
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت ناشر GTA 6، یعنی تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، صحبتهایی درباره موضوع همیشه بحثانگیز قیمت بازیهای ویدیویی داشته است.
استراوس زلنیک طی این هفته در تماس با سرمایهگذاران صحبتهایی درباره موضوع همیشه بحثانگیز قیمت بازیهای ویدیویی داشته است. او فکر میکند که بازیهای ویدیویی نسبت به چیزی که شما در ازای خرید آنها به دست میآورید، بسیار ارزان هستند.
زلنیک به یکی از سرمایهگذاران در مورد «عمومیسازی» وضعیت قیمتگذاری بازیها بر اساس استقبال صورت گرفته از سرویسهای اشتراکی تلویزیون و فیلم مانند نتفلیکس (Netflix) توضیح داد و گفت که آنها پس از قیمتگذاری اولیه برای رشد مخاطبان خود، مجبور به افزایش هزینههای اشتراک برای مطابقت با هزینههای خود شدهاند.
این روزها ممکن است همهچیز درباره سرویسهای اشتراکی باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها تابع منطق تجاری رسانههای غیرتعاملی قدیمی هستند. به طور خاص، این بدان معنا نیست که ناشران در حال حاضر قادر به افزایش قیمت بازیهای ویدیویی هستند، حتی اگر احساس کنند که بیش از حد به آن نیاز دارند.
بر اساس استانداردها و روشهای قیمتگذاری در صنعت سرگرمی، قیمتهای پیشنهادی ما هنوز بسیار بسیار پایین است، زیرا ما ساعتهای زیادی از تعامل را ارائه میدهیم و ارزش تعامل بسیار بالاست. بنابراین فکر میکنم که این صنعت قیمت فوقالعادهای را به مشتریان ارائه میدهد تا فرصت تجربه محصولات ارائه شده را ارزشمند سازد.
این موضوع لزوماً بدان معنا نیست که صنعت ویدیو گیم قدرت قیمتگذاری دارد یا میخواهد قدرت قیمتگذاری داشته باشد. با این حال، ارزش زیادی به خریداران ارائه میشود و این استراتژی ماست که ارزشی بسیار بیشتر از آنچه از مصرفکنندگان دریافت میکنیم، به آنها ارائه دهیم. این همیشه استراتژی ما بوده است.
میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که تجربه ارائه شده به شما درجه یک خواهد بود و ماهیت تجربه، تنها کیفیت چیزی نیست که ارائه میدهیم، بلکه هزینهای که شما برای آن پرداخت میکنید نیز در تجربه نهایی تأثیرگذار است.
افزایش قیمت در این کسبوکار بسیار به ندرت رخ میدهد. برای مثال، افزایش قیمت به ۷۰ دلار برای برخی محصولات پریمیوم (در سال ۲۰۲۲) اولین افزایش قیمت پس از گذشت چندین نسل بود. بنابراین فکر میکنم ما ارزش فوقالعادهای را به مشتریان خود ارائه میدهیم.
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)
زلنیک تنها بازیسازی نیست که فکر میکند عناوین تجاری بلاکباستر قیمت بسیار پایینی دارند، هر چند که به نظر میرسد نسبتاً در این مورد احساس آرامش میکند، احتمالاً به این دلیل که مسئولیت ساخت فرنچایز پولساز Grand Theft Auto را بر عهده دارد.
در ماه سپتامبر، هاروشیرو سوجیموتو (Harushiro Tsujimoto)، رئیس کپکام (Capcom)، در جریان رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۳ (Tokyo Game Show) سخنرانی کرد و مدعی شد که قیمت بازیهای ویدیویی «خیلی پایین» است، زیرا طبق گفته تسوجیموتو، هزینههای توسعه اکنون «۱۰۰ برابر» بیشتر از دوره Famicon است. وی افزود:
همچنین نیاز به افزایش دستمزدها وجود دارد. با توجه به این واقعیت که دستمزدها در کل صنعت در حال افزایش است، به نظر من افزایش قیمت بازیها یک گزینه و تصمیم عقلانی برای تجارت ما خواهد بود.
هاروشیرو سوجیموتو (Harushiro Tsujimoto)
نظر شما در این باره چیست؟