سازنده سابق Starfield: همه تصمیمات توسط تاد هاوارد گرفته می‌شود

یکی از کارکنان قدیمی و سابق بتسدا (Bethesda) می‌گوید که تمامی تصمیمات مرتبط با استودیو و مخصوصا بازی‌های نقش آفرینی مانند Starfield، در نهایت توسط تاد هاوارد (Todd Howard) گرفته می‌شوند.

طی مصاحبه‌ با کانال MinnMax، بروس نسمیث (Bruce Nesmith)، از کارکنان قدیمی استودیوی بتسدا، که بیشتر روی عنوان‌هایی مانند Skyrim و این اواخر Starfield کار کرده بود، به نظر می‌رسد که او به خاطر سیاست‌های جدید بتسدا، از این شرکت جدا شده است.

طبق گفته‌ او، به لطف موفقیت چندین عنوان ساخته شده توسط بتسدا، تیم کاری آن‌ها بسیار بزرگ و این امر در نهایت منجر شد از این استودیو جدا شود.

نسمیث در ادامه اضافه کرد:

تغییرات زیادی در بتسدا در حال رخ دادن بود، نصف این تغییرات به خاطر بیماری کرونا بود و نیمه‌ی دیگر همگی تغییراتی لازم برای حفظ این شرکت بودند. همچنین امکان ارتباط با تاد هاوارد، بسیار کم‌تر از قبل شده بود.

نسمیث در ادامه گفت که او از این تغییرات آگاه بود و به آن‌ها احترام می‌گذاشت اما در نهایت، رهبری ۶ استودیوی مختلف و ده‌ها پروژه کاری برای یک نفر چالش بزرگی بود و به لطف ارتباطات کمتر از گذشته، انجام این کار‌ها برای او تقریبا غیرممکن بود. همچنین اگر ایده‌ی خلاقانه‌ای وجود داشت، در نهایت تصمیم هاوارد بود که آیا این ایده در بازی قرار داده شود یا خیر.

نسمیث درباره هاوارد اینگونه گفت:

او از اینکه من این حرف را بزنم خیلی خیلی تنفر دارد، اما تمامی تصمیمات در نهایت توسط او گرفته می‌شد. با این که او قصد نداشت این حقیقت را باور کند و همیشه با آن مخالفت می‌کرد، اما متاسفانه واقعیت امر همین بود. من حتی به خاطر می آورم زمانی که سازنده‌ها قصد داشتند تا ایده‌ای خارج از چهار چوب‌های بتسدا در بازی پیاده کنند و حتما باید این کار را در برابر تاد هاوارد انجام می‌دادند.

اما اگر بخواهم طرف او را بگیرم، هاوارد واقعا تلاش می‌کرد تا آن کسی نباشد که حرف آخر را می‌زند و این چیزی نبود که او می‌خواست. همچنین او رهبری بازی Starfield را بسیار عالی انجام داد و بازی با ایده‌های گسترده خارج از قواعد همیشگی استودیوی بتسدا، رشد کرد. اما در نهایت نظر او ارزش بسیار بیشتری از بقیه کارکنان بتسدا دارد.

از دید نسمیث، هاوارد می‌توانست به راحتی روی صندلی به عنوان یک پلیر بنشیند و نظر خیلی بهتری را نسبت به بقیه اعضای تیم طراحی بیان کند. اما این بدان معنا بود که در نهایت، او حرف آخر را می‌زد. به هرحال در انتها هرکاری که استودیو انجام داد، باعث موفقیت این بازی شد و من از آن‌ها خرده نمی‌گیرم.

نظر شما چیست آیا بتسدا بیش از اندازه روی تاد هاوارد حساب باز می‌کند؟ آیا باید بیشتر تمرکز را روی نظرات همه‌ی اعضای تیم بگذارد؟ یا آیا وضعیت بتسدا همین‌گونه عالی است و نیازی به تغییر یا بازبینی ندارد ؟

منبع : gamefa.com