مدیرعامل شرکت مادر راکستار: NPCهای ساخته شده با هوش مصنوعی میتوانند «بسیار سرگرمکننده» باشند
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، رئیس شرکت Take Two Interactive از علاقه و تمایل خود به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازیها سخن میگوید.
چند روز پیش، راکستار گیمز (Rockstar Games) اعلام کرد که تریلر جدید بازی فوقالعاده موردانتظار GTA 6 در ماه دسامبر منتشر خواهد شد و همین اعلامیه، به تنهایی توانست سرورهای رسانههای ارتباط جمعی همچون توییتر را مختل کند. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، صرفاً اعلام تاریخ انتشار تریلر بازی صدها میلیون بازخورد دریافت کرد. حالا تصور کنید که وضعیت در حوالی دسامبر و همزمان با انتشار تریلر رونمایی بازی چگونه خواهد بود.
اخیراً رئیس شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-two interactive) که شرکت مادر توسعهدهندگان GTA 6 نیز محسوب میشود، راجع به محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی سخن به میان آورد و بر این تاکید داشت که در یک حوزهی مشخص، هوش مصنوعی میتواند تاثیر بسیار خوبی روی پیشرفت بازیها داشته باشد و آن حوزه، مربوط به تعامل با NPCها است. زلنیک اذعان داشت که همه روی این مسئله کار میکنند و در تلاش هستند تا شخصیتهای واقعگرایانهتری را خلق کنند.
آیا باید منتظر NPCهای ساخته شده با هوش مصنوعی در GTA 6 باشیم؟
هنوز مشخص نیست که راکستار چنین تصمیمی را برای ساخته بعدیاش اتخاذ کرده یا نه. اما نکته حائز اهمیت این است که پس از اطلاعات عظیم لو رفته از GTA 6، همچنان خبر یا شایعهای از هوش مصنوعی در ساخت بازی نبود. استراوس زلنیک در مصاحبهای با رسانه Inverse، از این صحبت کرد که با استفاده از هوش مصنوعی، میتوان NPCهای باورپذیرتری را خلق کرد:
همه روی آن کار میکنند. شما یک شخصیت قابل بازی هستید، با شخصیتهای غیرقابل بازی تعامل میکنید. در حال حاضر، چنین تعاملی از قبل برنامهریزی شده و کاملاً خطی است و NPCها به طور کلی چندان هیجانانگیز و جالب نیستند. اما با هوش مصنوعی، میتوانید تصور کنید که تعامل با تمام NPCها جالب و سرگرمکننده باشد.
همین حالا هم چنین چیزی را از نزدیک و در عمل دیدهایم. برای مثال، ماد جدیدی که توسط طرفداران اسکایریم برای آن منتشر شد، مشابه با آن چیزی است که زلنیک دربارهاش حرف میزند. در نتیجه، عملی کردن چنین ایدهای برای استودیوهای بزرگ و سرشناس، کار دشواری نخواهد بود.
در طول مصاحبه، زلنیک از GTA 6 گفت و اظهار داشت که توسعه آن باید همچنان هوشمندانه پیگیری شود؛ چرا که صرف نام GTA 6 برای موفقیت چنین بازی بزرگی کافی نیست. انتظارات از این بازی، بیش از هر بازیای است که تا به امروز عرضه شده و در نتیجه، این به معنای کار سختتر توسعهدهندگان بازی خواهد بود.