رئیس سابق پلی استیشن میخواهد صنعت بازی روی توسعه عناوین کوتاه و ارزانتر متمرکز شود
طی سالهای گذشته، بودجه لازم برای توسعه بازیهای مختلف به طرز هنگفتی افزایش یافته است و ساخت عناوینی مثل Marvel’s Spider-Man 2، حدودا ۳۰۰ میلیون دلار خرج روی دست توسعهدهنده میگذارند. حالا یکی از مدیران سابق پلی استیشن، توصیه کرده است که صنعت گیم، باید تمرکز خود را روی ساخت عناوین کوتاه و ارزان معطوف کند.
در عین حال، اگر یک بازی خوب فروش مطلوبی را تجربه نکند، میلیونها دلار ضرر را برای سازندگان بهدنبال خواهد داشت. بنابراین، کاهش هزینهها در عین حفظ کیفیت منطقی است.
شاون لیدن (Shawn Layden)، در گفتوگو با Games Industry.biz اظهار داشت که هزینه ساخت بازیها او را نگران کرده است. وی همچنین به سازندگان توصیه میکند که مدت زمان توسعه عناوین را کاهش دهند و تمام تمرکز خود را روی حفظ پایداری در بلند مدت نگذارند.
لیدن پیشبینی میکند که افزایش هزینه ساخت بازیها در نهایت به صنعت صدمه میزند. شاون لیدن امیدوار بود که پیشبینی او درست نباشد ولی متاسفانه، توسعه بازیها در سالهای اخیر هزینهبر شده است.
او همچین چندین توصیه را برای حفظ بودجه ارائه داد. اولین مورد به کوتاه کردن زمان گیمپلی عناوین جدید مربوط میشود چرا که تنها، ۳۲ درصد از بازیکنان عناوین طولانی را به اتمام میرسانند. علاوه بر این، بیشتر بازیکنان پیشرفتهای فناوری را متوجه نخواهند شد و به همین دلیل، لازم نیست روی این موضوع بیش از حد سرمایهگذاری شود.
رئیس سابق پلی استیشن همچنین روی استفاده از هوش مصنوعی تاکید کرد. به عقیده وی، هوش مصنوعی میتواند کارهای سنگینتر ساخت بازی را بدون خطا و به طرزی موثر به اتمام برساند. در ادامه، اظهار داشت لزومی برای پیادهسازی فوتورئالیسم و واقعگرایی در بازیها وجود ندارد:
باید دقیقا بدانید که قصد دارید چه بسازید و این کار را چگونه انجام دهید.
در نهایت، به توسعهدهندگان توصیه میکند که برنامه منظمی داشته باشند. به عقیده او، درست نیست که توسعه بازیهای با کیفیت استرسزا باشد و پایبند بودن به برنامههای دقیق کفایت میکند. صحبتهای او منطقی هستند چرا که برای مدتی طولانی، نقش مهمی در صنعت بازی داشت.
اخیرا استودیوهای زیادی با تعدیل نیرو و حتی تعطیلی روبهرو شدهاند. احتمالا اگر مدیریت بودجهها بهتر انجام شده بود، چنین فاجعهای رخ نمیداد. امیدواریم در نهایت، صنعت بازی را پایدارتر از گذشته ببینیم.