Starfield سالانه بستهالحاقی داستانی دریافت خواهد کرد + اطلاعات بیشتر
امروز یوتیوبر مشهور، MrMattyPlays، مصاحبه ویدیویی یک ساعته خود با تاد هاوارد (Tod Howard) از استودیوی Bethesda را منتشر کرد که در آن به موضوعات مختلفی از جمله Starfield میپردازد.
آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۳ شنیدیم که بازی استارفیلد ۱۳ میلیون بازیکن دارد. اما تاد هاوارد اعلام کرد اکنون این تعداد به ۱۴ میلیون نفر رسیده است. او گفت:
حالا ما سه فرنچایز بزرگ داریم. Starfield دارای ۱۴ میلیون بازیکن است و میانگین زمان بازی همچنان برای هر بازیکن بیش از ۴۰ ساعت میباشد. این زمان صرف شده درون بازی واقعاً حیرتانگیز است.
بحث سپس به سمت Shattered Space، اولین بسته الحاقی داستانی Starfield که قرار است اواخر سال جاری منتشر شود، تغییر مسیر داد. تاد هاوارد اعلام کرد که این DLC داستانی تقریباً به اندازه Far Harbor، بستهالحاقی بازی Fallout 4 که به طور متوسط حدود ۱۵ ساعت برای بخش اصلی به همراه ماموریتهای فرعی طول میکشید محتوا دارد و عمدتاً در یک سیاره واحد اتفاق میافتد و به بازیکنان امکان میدهد تا به کاوش یکپارچهای که بازیهای Bethesda به آن شهرت دارد، بازگردند.
هاوارد در این باره توضیح داد:
واکنش همه به تریلر و فضایی که سعی در ارائه آن داشتیم عالی بود، اما یکی از چیزهایی که ما همیشه از همان ابتدا دوست داشتیم و فکر نمیکنم مردم متوجه شوند این است که اغلب داستان Shattered Space، زمانی که به شهر و سیاره میرسید، تقریباً درهمان جا اتفاق میافتد.
او اضافه کرد:
این به ما امکان میدهد منظرهای را مانند آنچه به طور سنتی انجام میدادیم بسازیم و شهر و ماموریتها را به صورت یکپارچه به هم پیوند دهیم. داستان در آنجا اتفاق میافتد، و از نظر محتوا، ما به دنبال چیزی شبیه به کاری هستیم که با Far Harbor در Fallout 4 انجام دادیم. این دامنهای است که برای توسعه ما در انجام این نوع بسته الحاقی داستانی کار میکند. واقعاً از آن هیجانزده هستیم و این به نوعی به ما احازه میدهد کارهایی را انجام دهیم که در بازیهای قبلی انجام میدادیم و به مردم تجربهای کاملاً متفاوت ندهیم، زیرا این همچنان Starfield است، اما در یک دنیای بیگانه جدید که شما میتوانید آن را کاوش کنید و همه چیز در آنجا اتفاق میافتد.
MrMattyPlays از هاوارد پرسید که آیا این واکنشی به انتقادهای جامعه نسبت به انواع کاوشهای موجود در این بازی بوده؟ تاد هاوارد پاسخ داد:
هنگامی که Starfield را میساختیم، با چگونگی سرگرمکننده کردن کاوش در سیارههای بزرگ و برهوت دست و پنجه نرم میکردیم. ما از جایی که به آن رسیدیم راضی بودیم، با اینکه میدانستیم این برای بسیاری از بازیکنان آن حس کنجکاوی را که هنگام کاوش در یک منظره خاصتر دارند را برآورده نمیکند.
او در ادامه افزود:
بنابراین برای ما هم همینطور بود. ما میخواستیم چیزی شبیه به خواستهی بازیکنان بسازیم و احساس میکردیم که راه درست، ساخت چیزی است که تم و لحن خاص خود را دارد و روی یک سیاره اتفاق میافتد. یکی از مزایای Starfield و وسعت آن این است که به چنین چیزی حس طبیعی بودن میدهد.
هاوارد با اشاره به بستههای الحاقی داستانی سالانه برای Starfield گفت:
ما هم کم و بیش این را میخواهیم، ولی این موضوع تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟ امیدوارم برای مدت زمان بسیار طولانی، اما این چیزی است که برای بستهیالحاقی بعدی برنامهریزی کردهایم. بنابراین، یک مورد دیگر هم وجود خواهد داشت.
بستهالحقای Shattered Space بازی Starfield در پاییز امسال عرضه خواهد شد.