طراح Alan Wake 2 بعد از موفقیت Resident Evil 2 Remake اعتماد به نفس بیشتری برای تغییر ژانر بازی داشت
کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی Alan Wake 2، میگوید که موفقیت نسخه بازسازی شده یکی از بازیهای کلاسیک در ژانر وحشت، اعتماد به نفس آنها را برای تغییر ژانر Alan Wake 2 افزایش داد.
چند سالی است که ژانر وحشت بقاء به لطف عناوین موفقی مانند Resident Evil 2 Remake، محبوبیت قابل توجهای به دست آورده است. به لطف موفقیت این اثر و بازگشت دوبارهی این ژانر، به نظر میرسد که اخرین ساختهی استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) نیز تحت تاثیر موفقیت آن قرار گرفته باشد.
در آخرین مصاحبه وبسایت GamingBolt با کارگردان بازی Alan Wake، وقتی از رولی پرسیده شد که موفقیت این ژانر چه تاثیری روی پروسهی ساخت Alan Wake 2 داشته است، او اینگونه پاسخ داد:
هنگامی که ما در مراحل طراحی فضا و کانسپت کلی بازی بودیم، Resident Evil 2 Remake توسط کپکام (Capcom) به بازار عرضه شد. توانایی بازی برای مدرنسازی این ژانر، از طریق عنوانی که ۲۰ سال پیش عرضه شده بود و بازخوردهای مثبتی که از سوی طرفداران دریافت کرد، باعث شد تا تصمیم ما برای تغییر ژانر این بازی، قطعی شود.
او همچنین در ادامه به این قضیه اشاره کرد که آنها سالها قصد داشتند تا Alan Wake 2 را ساخته و به بازار عرضه کنند، اما قاطعیتی درباره طرح اصلی بازی نداشتند، تا اینکه Resident Evil 2 Remake به بازار عرضه شد.
او در این باره گفت:
خوشبختانه بعد از عرضه Control، آخرین ساختهی استودیو، ناشرها قصد داشتند تا سرمایهی بیشتری را در اختیار رمدی قرار دهند، مخصوصا اگر عنوان بعدی، بازیای در سبک ترس بود. در نهایت به لطف عرضهی Resident Evil Remake 2 و فیلمهای ترسناک استودیوی A24، همه چیز آن طور که باید پیش رفت و در سرجای خود قرار گرفت و ما توانستیم به یک نتیجهی نهایی برای ساخت نسخهی دوم Alan Wake دست یابیم و همانطور که مشخص است، بابت آن بسیار خوشحال هستیم.
Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) امسال، برای رایانههای شخصی، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.